Geniz Eti Belirtisi

Geniz eti oluşumu, özellikle 2-8 yaş aralığındaki çocukları esas almaktadır. Çocukların geniz eti problemiyle karşılaşması durumunda, günlük hayattaki birçok davranışı etkilenmektedir. Geniz eti problemlerinin devam etmesi, çocukların gelişim sürecini de etkilemektedir. Üzüm salkımıyla benzerlik gösteren geniz eti problemi, boğaz ile geniz arasında gelişmektedir. Solunum yoluyla bulaşan mikroplar, virüsler, bakteriler ya da tozlar sebebiyle, geniz etinde sürekli büyümeler meydana gelmektedir. Geniz eti sorunu ve tedavi süreci hakkında bilgi almak için yazı içerisindeki başlıklar incelenmelidir.

Geniz Eti Belirtileri Nelerdir?

Geniz etinin bulguları ve geniz etini işaret eden sorunlar, aşağıda liste halinde ele alınmıştır:

• Geniz eti oluşumu sonrasında, çocuklarda solunum sıkıntısı yaşanmaktadır.
  • Sürekli ağız açıklığı ve ağızdan nefes alma, geniz eti belirtisidir.
  • Kronik olarak tekrarlayan ve uzun süre kesilmeyen burun akıntısı, geniz eti belirtisidir.
  • Çocukların burundan konuşması ve boğuk ses çıkarması, geniz eti belirtisidir.
  • Uyurken horlama ve uykuda huzursuz olma, geniz eti belirtisidir.
  • Sürekli yorgunluk ve halsizlik geniz etine işaret edebilir.
  • Çocukların büyüme ve gelişiminin yavaşlaması, geniz etinden kaynaklanabilir.
  • Sürekli tekrarlanan kuru öksürük, geniz eti belirtisi olabilir.
  • Ağız ve dudak bölgesindeki çatlak ve kuruluklar, geniz etine işaret edebilir.
  • Sürekli tekrarlanan orta kulak iltihabı ve orta kulak çöküntüsü, geniz etine işaret edebilir.

Geniz Etinin Tetiklediği Hastalıklar Nelerdir?

Geniz etinin etkilediği hastalıklar ve sorunlar, aşağıda ele alınmıştır:

• Sinsi şekilde gelişen işitme kayıpları
  • Uykuda idrar kaçırma
  • Vücudun susuz kalması
  • Gelişimin yavaşlaması
  • Hiperaktif davranışlar ve dikkat bozuklukları
  • İştahsızlık ve kilo kayıpları
  • Uyku esnasında oluşan huzursuzluk
  • Diş gıcırdatma
  • Nefes almada zorlanma
  • Uykuda nefessiz kalma
  • Sürekli ağızdan nefes alma
  • Diş çürümesi ve ağız içi iltihaplar
  • Eğitimde başarısızlık
  • Yüz şeklinde ve çene gelişimindeki bozukluklar
  • Geceleri tekrarlayan kuru öksürükler
  • Burun fizyolojisindeki bozukluklara bağlı olarak gelişen burun kanamaları

Geniz Eti Teşhisi Nasıl Koyulur?

Geniz eti tanısı için kulak burun boğaz doktorları tarafından inceleme yapılmaktadır. Çocuk ve bebeklerde görülen geniz etinin teşhisi için yapılan işlemler, aşağıda sıralanmıştır:

• Geniz eti teşhisi için gözle muayene yapılmaktadır.
  • Fiziki muayenenin ardından, endoskopik görüntüleme cihazları kullanılmaktadır.
  • Direkt grafi ve BT görüntüleme yöntemleri kullanılarak, geniz eti görüntüleri elde edilir.
  • Geniz etinin boyutu belirlendikten sonra, ilaçla tedavi ya da cerrahi müdahale arasında karar verilmektedir.
  • Çocukların sosyal hayattaki davranışları ve ailenin belirttiği şikayetler de dinlendikten sonra, çocuklara hangi tedavinin uygulanacağı kesinleştirilmektedir.
  • Ameliyat kararı alındığında, işlem öncesinde sık bademcik iltihabı hakkında detaylı bilgi alınmaktadır.
  • Kulakların durumunu netleştirmek için basınç testi yapılmalıdır.

Geniz Eti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Geniz eti ameliyatı, geniz eti sorununa kesin çözümdür. Geniz eti ameliyatı için hastalara genel anestezi uygulanmaktadır. Özellikle çocuklarda görülen geniz eti sorunu, çocukların strese girmemesi ve kalıcı travma yaşanmaması için genel anestezi kullanılarak uygulanmaktadır. Geniz eti ameliyatı için herhangi bir kesi açılmamaktadır. Ağız içinden genize özel aparaylarla ilerleyen cerrahlar, geniz etine ulaştıktan sonra onu almaktadır. Oldukça kolay bir işlem olan geniz eti ameliyatı, ortalama 20 dakika içerisinde sonlanmaktadır. Geniz eti alındıktan sonra, kanama olmaması için bölgeye tampon yapılmakta ve hastalar odaya alınmaktadır. Herhangi bir kesi kullanılmadığından, ameliyat sonrası dikiş ve dikiş alma süreçleri olmamaktadır. Geniz eti ameliyatından çıkan hastalar, uyandıktan hemen sonra taburcu edilirler. Geniz eti tedavisi için kesin çözüm olan ameliyat, hastaların yaşadığı tüm sorunları ortadan kaldıracaktır.