Kulak Ağrısı

Kişiyi çok fazla rahatsız eden kulak ağrısı, çocuklarda ve yetişkinlerde görülebilen sorunlardandır. Kişide görülen şikâyetler;

• Zonklama
  • Batma
  • Yanma

Gibi farklı formlarda kendini gösterir. Kişi, kulakta yaşadığı ağrı sebebi ile günlük hayatına devam etmekte de zorlanır. Kulağı ağrıyan kişiler, ağrının yaşandığı bölge ve gözlenen diğer semptomlara bağlı olarak belirli sağlık sorunlarından muzdarip olurlar. Kulakta olan ağrı; iç kulak, orta kulak, ya da dış kulak bölümlerinin hangisinden kaynaklı olduğu saptanmalıdır.

Kulak Ağrısı Neden Olur?

Çocuklarda ve yetişkinlerde görülebilen kulak ağrısı, enfeksiyon kaynaklı olabilir. Kulakta oluşan ağrılara, enfeksiyondan kaynaklı birbirinden farklı bulgular eşlik edebilir. Örneğin dış kulak enfeksiyonu yaşayan kişilerde kulakta şişlik, kaşıntı ya da kızarıklık gözlenebilir. Bunun yanı sıra orta kulakta yaşanan enfeksiyonda ara ara oluşan ateş veya kulakta doluluk hisleri söz konusu olabilir. İç kulak enfeksiyonu yaşayan kişiler ise kulak ağrıları ile birlikte baş dönmesi, mide bulantısı ve kusma durumlarıyla karşı karşıya kalabilir. Kulak ağrısı neden olur diye araştırıldığında, çocuklarda gözlenen kulak ağrıları genel olarak orta kulak enfeksiyonudur. Otitis media olarak da isimlendirilen orta kulak enfeksiyonu, özellikle çocuklarda daha sık gözlemlenmektedir.

Kulak Ağrılarına Neden Olan Faktörler Nelerdir?

Kulak ağrılarına neden olan faktörler birbirinden farklı olabilir. Bunun tedavisi sekonder kulak ağrıları ve primer kulak ağrıları olarak değişkenlik gösterir. Kulak ağrıları neden olur bakalım;

• Kulak kiri birikmesi
  • Basınç değişimi
  • Kulak yolundaki yabancı maddelerin bulunması
  • Sinüste oluşan enfeksiyon
  • Boğaz enfeksiyonu

Sebeplerinden kaynaklı olabilir. Bazı durumlarda kulak ağrıları geçiciyken; bazı durumlarda enfeksiyon ya da farklı bir sebepten kaynaklanabilir. Kulak ağrısı ne sebeple olursa olsun kişinin kulak burun boğaz doktoruna görünmesi gerekir.

Kulak Ağrılarına Neden Olan Etkenlerin Sebebi

Kulak ağrılarına neden olan etkenler içerisinde belirli faktörler yer alırken, bu durumların neden kulakta ağrı yaptığı da bilinmesi gerekir. Kulak kirinin birikmesi sonucunda kulak kiri yumuşatılmalıdır. Kulak kiri gliserin ile yumuşatıldıktan sonra, kendiliğinden kir çıkabilir ya da KBB doktoru tarafından temizleme işlemi yapılır. Uçağa binen kişilerde basınç değişimi olduğu için kulak ağrıları oluşabilir. Kulak yolundaki yabancı maddeler, kulak yoluna yabancı bir madde sokulması ile birlikte bireyde ağrıya sebep olur. Boğaz enfeksiyonu ve sinüs enfeksiyonu da kulak ağrılarına neden olabilir.

Kulak Ağrıları Nasıl Geçer?

Kulak ağrılarının geçmesi için veya kulak ağrılarının önüne geçmek için bazı durumlar söz konusudur. Kişinin hijyeni kulaklarının temizliğiyle de ilgilidir. Kulak ağrıları ile sürekli olarak karşılaşmamak için aşağıdaki adımlar uygulanmalıdır;

• Boğaz enfeksiyonunun neden olduğu ikincil kulak ağrısını önlemek için üst solunum yolu hastalığı olan hastalarla yakın temastan kaçınılmalıdır.
  • Kulak enfeksiyonundan ve kir birikiminden kaynaklanan ağrıları önlemek için içine sivri nesneler sokulmamalıdır.
  • Kulaklar düzenli olarak, tercihen gliserin ile temizlenmelidir.
  • Özellikle ebeveynleri sigara içen çocuklarda orta kulak enfeksiyonu riski artış gösterir.
  • Sigara içmek kulak enfeksiyonu riskini arttırdığı için bireyler sigara içmemeli ve pasif içicilikten kaçınmalıdır.
  • Uçakta sakız çiğneyip esneyerek ağrıyı önlemek için östaki borusunu çalıştırabilirsiniz.

Özellikle de kulak ağrısı gibi durumların önüne geçmek için hijyen kurallarına dikkat etmek gerekiyor.